zondag 1 januari 2017

Nieuwjaarswandeling op het Beleven

Het nieuwe jaar beginnen met een natuurwandeling, ik kan me niets mooiers bedenken. Het was vanmorgen zeer rustig op en om het Beleven. Ik was blijkbaar een van de weinige die 's morgens wel zin hadden om redelijk vroeg op te staan. Het was mistig, echt grijs winterweer. Wie denkt dat mist een beletsel is om mooie foto's te maken raad ik aan om toch eens de mooie momenten op te zoeken die in de mist opduiken, als je het maar ziet.

Het beleven bij de bezoekerssteiger

Das om, handschoenen aan en een muts op, en begin het nieuwe jaar met deze winterwandeling over het Beleven of elders, lekker in de natuur. Het is 's morgens op nieuwjaarsdag veel rustiger in de natuur als op een andere zondag ochtend. Veel mensen hebben gezellig doorgedaan en zijn laat naar bed gegaan. Vroeg uit de veren is er dan niet bij. En dat merk je dan ook. Goudhaantjes, kool en pimpelmezen, spechten, roodborsten en merls, dat kun je allemaal tegenkomen als het maar rustig is. Nee, vandaag geen foto's van die goudhaantjes, daar was het met de mist geen weer voor, maar ik zag ze wel.

Het Beleven aan beide zijde van de gelijknamige straat

Vanaf de weg het pad op tussen het grote en kleine ven van het Beleven

Het pad naar de Belevenscheloop

Langs de weide

De toegang tot het Beleven vanaf de Belevenscheloop

Weer terug bij het vertrekpunt.

Het jaar is voor mij goed begonnen, nog 364 dagen om van de natuur te kunnen genieten. En dat is wat ik ook van plan ben. Dat is een van mijn nieuwjaarswensen. Ik wens jullie allen veel gezondheid en geluk. Twee elementen in het leven die de basis zijn voor al die andere wensen die je nog meer op je 'Bucket List' kunt zetten.