woensdag 25 januari 2017

Mijn websites in een nieuw jasje

Mijn websites (of blogs, zo u wilt) zijn in een nieuw jasje gestoken. Sinds 30 november 2014 is aan het uiterlijk van mijn websites niets meer veranderd. Daar werd het dan ook tijd voor. Zo heeft de artikelachtergrond en ander kleurtje gekregen en is er een nieuwe achtergrondfoto gebruikt. Bovendien is er een blog aan toegevoegd, maar daar wordt momenteel nog niet op gewerkt. Deze is opgericht omwille van het website adres; mijnnatuurfoto.blogspot.nl. Korte, eenvoudige namen voor een internet adres zijn niet meer beschikbaar, ook niet bij blogspot.nl. De beste optie die nog goed in de mond licht is 'Mijn natuurfoto' (mijnnatuurfoto.blogspot.nl).

jozefvanderheijden-foto.blogspot.nl (Mijn officiƫle fotoblog; Jozef van der Heijden - Natuurfotograaf)

Op zondag 17 november 2013 begon ik met mijn eerste blog, een fotoblog. Voorheen raakte ik al vertrouwd met het bouwen van website's. vanaf 1998 baate ik een wielerwebsite uit, Mtb-kalender.nl. Dagelijks bracht ik wielersport gerelateerde nieuwsartikelen, waaronder wedstrijd verslagen, wedstrijd en toerfiets evenementen kalenders, maar ook lagentijd foto's van toertocht evenementen en mountainbike-, veldrijden en wegwedstrijden. De website kende landelijke bekendheid, tot 3000 bezoekers per dag uit voornamelijk Nederland en Vlaanderen. Daar ben ik op 1 juli 2015 mee gestopt. Ik ging met pensioen en werd opa. De website nam zo veel tijd in beslag, dat het gezin tijd een aandacht te kort kwam. En dat is voor mij veel belangrijker dat de website die mijn leven ging bepalen. Met mij fotohobby is dat anders. Niemand verwacht dat ik elke dag weer op tijd en uur nieuwe artikeltjes plaats.

Links: mijnnatuurfoto.blogspot.nl (Mijn natuurfoto) - rechts: jozefvanderheyden.blogspot.nl (Jozef van der Heijden - Natuurvideo's)

Links: vogelkijkhutten.blogspot.nl (vogelkijkhutten locatie's) - rechts: vogel-spotter.blogspot.nl (vogelsoorten)

Wat uw wel zal zijn opgevallen, is de gelijkenis in het ontwerp. Dat is ook mijn bedoeling. De blogs zijn zo herkenbaar dat ze aan mij toebehoren en elkaar aanvullen.