zondag 11 oktober 2015

De Koolmees en de Pimpelmees

Vanmiddag heb ik mijn automatische afstandsbediening op mijn fotocamera uitgetest. Jammer van het betrokken weer, maar het weerhield mij niet om de afstelling van de Cognisys RangeIR Sensor ui te testen.

De Pimpelmees kijkt alert op

Als je niet is staat bent om met een telelens kleine vogeltjes te fotograferen, moet je ze vanaf een kortere afstand fotograferen. Als je geen schuilgelegenheid hebt kun je de camera op het statief bedienen met een afstandsbediening. Of dat nu bedraad is of draadloos maakt niet veel uit. Maar de hele dag naar de camera turen om het vogeltje op de foto te krijgen heb je kans dat het vogeltje nu net op jou plekje komt zitten als je even weg moet. Als de daarbij geen kans voorbij wilt laten gaan kun je de afstandsbediening combineren met een elektrisch oog, een sensor die waarneemt dat op de plek waar je de vogel verwacht, dat waarneemt en de camera aanstuurt.

Dat is wat ik gedaan heb. Wil je meer informatie over de Cognisys RangeIR Sensor, kijk dan op mijn foto-blog, waar ik 27 juli 2015 een artikel op publiceerde: http://www.jozefvanderheijden-foto.blogspot.nl/2015/07/fotograferen-met-de-cognisys-rangeir.html