donderdag 23 juni 2016

WVK Nieuws artikel: 'Na vijven'

WVK-Groep, waar ik werk, heeft een nieuwsblad. Vijf keer per jaar verschijnt er een nummer met informatie binnen het bedrijf. Voor het geval er iets te melden is over een van de personeelsleden, die in zijn vrije tijd wat doet waar niet iedereen zich mee bezig houdt, is er een artikel; 'Na vijven', vaak een hobby, dus. In mijn laatste maand voordat ik mijn vakantiedagen mag gaan opnemen, en daarna met pensioen ga, kwam mij de eer te beurt en vroeg men mij voor dit artikel. Hieronder de eerste regels uit het artikel, en op de foto het gehele artikel.

Jozef van der Heijden maakt prachtige natuurfoto’s en –films
Uren wachten op ijsvogel of bonte specht

Als tiener maakte hij al natuurfoto’s. Dan trok hij de weilanden in, achter de ouderlijke boerderij aan de Fons van der Heijdenstraat in Netersel, en kon hij uren wegblijven. Later maakte hij vooral veel sportfoto’s, in het bijzonder van mountainbikers. Sinds een jaar of vijf is hobbyfotograaf Jozef van der Heijden terug in de natuur, waarin hij niet alleen bijzondere foto’s maakt, maar ook uniek filmmateriaal schiet.............