woensdag 23 december 2015

Beleven en Kattesteertvijver

Vandaag was ik al vroeg op het Bleven in Reusel. De zon zou zich vandaag, en ook vanmorgen al goed laten zien, niet dus. Dus werd het een uitdaging om met een super telelens, die het best werk bij goed licht, om toch mooie foto's te maken. Je wordt er niet dommer van, moet je maar denken.

Kolgans

Met de Nijlganzen, de Canadese ganzen, de Grauwe ganzen en de Kolganzen ontbrak alleen nog de Brandgans, die er gisteren wel was. Verder was het een af en aanvliegen van de Kievieten en wat ganzen.

's Middags ben ik naar Retie gereden, naar de Kattesteervijver en de Vierkante vijver van het Prinsenpark. Dat was, ondanks het korte bezoek meer dan de moeite waard.


Slobeend

Ik had de 2.0 convertor tussen de lens en de camera gezet. Daarmee behaal ik een brandpuntafstand van 1000 mm. Doordat de convertor twee stops lichtverlies oplevert, moest ik handmatig scherpstellen. Maar ook dat went.

Grote Zaagbek

Daar zaten vogels zoals, de Wilde eend, de Tafeleend, de Kuifeend, de Slobeend en de Grote Zaagbek. Het kleine vogeltje is de Barmsijs, de grote zwarte vogel de Zwarte Kraai.